המדריך לרכישת סמארטפון חדש

שוק הטלפונים החכמים (הסמארטפונים), משקף אולי בצורה הטובה ביותר את הקידמה הטכנולוגית שמאפיינת את העולם כולו. הסמארטפונים נמצאים בליבו של העולם הטכנולוגי, ולמעשה אין דבר שלא ניתן לעשות באמצעותם. הם משמשים בתור נגני מוזיקה ווידאו איכותיים, מצלמות מתקדמות וקומפקטיות, וכמובן מכילים פיצ’רים מתקדמים שמאפשרים נוחות והנאה מירביים.

איך לבחור סמארטפון בצורה חכמה?

ענקיות טכנולוגיה כמו אפל וסמסונג אחראיות לשדרוגים תכופים של גרסאות קודמות והשקות של טלפונים חכמים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר מדי שנה.
כיצד נדע איך לבחור את הסמארטפון המתאים עבורנו? בעוד שאין תשובה חד משמעית לשאלה, והיא באמת תלויה בצרכים האישיים וכמובן בתקציב של כל אחד, בהחלט יש מספר פרמטרים עיקריים עליהם יש להסתמך כאשר באים לבחור סמארטפון. נתונים פיסיים, תקציב, שימושים עיקריים, מערכת ההפעלה וכמובן נוחות השימוש הם רק חלק מהדברים כדאי לבדוק לפני שבאים לבחור סמארטפון.

אישה עם פלאפון

לבחור סמארטפון בארבעה צעדים פשוטים

ריכזנו עבורכם חמישה פרמטרים עיקריים אליהם חשוב מאוד לשים לב טרם אתם הולכים לחנות טלפונים:

מערכת ההפעלה

IOS, אנדרואיד, Harmony OS ואחרים. כל השמות האלו מבלבלים אתכם? לא מבינים על מה מדברים המוכרים בחנויות הטלפונים? אנחנו כאן כדי לעשות מעט סדר בבלגן.

בדיוק כמו שלמחשב האישי שלנו יש מערכת הפעלה – היא התוכנה המרכזית עליה מבוססת כל התשתית של המחשב האישי או הנייח שלכם, כך גם בסמארטפונים קיימת מערכת הפעלה מובנית שמגיעה איתו בעת הרכישה.

איך לבחור סמארטפון עם מערכת הפעלה מתאימה? שתי המערכות הפופולאריות ביותר הן של אפל וסמסונג. כמו במחשבי המקינטוש, גם מערכת ההפעלה של הסמארטפונים של אפל (iPhone) היא IOS, בעוד הטלפונים של סמסונג גלקסי מבוססים על מערכת בשם אנדרואיד.

מהן היתרונות והחסרונות של כל מערכת הפעלה? ראשית, חשוב לזכור שמדובר במערכת הראשית עליה יותקנו כל התוכנות, האפליקציות והעדכונים ולא ניתן להחליף אותה – היא “המוח” מאחורי כל פעולה של הסמארטפון.

מבחינת ביצועים, ניתן לומר ששתי המערכות מעולות ומייצגות את חוד החנית של השוק – מהירות ועם מינימום תקלות ובאגים. עם זאת, ניתן לאפיין את מערכת IOS כמערכת פשוטה וידידותית יותר לשימוש. הממשק שלה סופר פשוט וכולם יכולים להתרגל אליה בקלות – אפילו עבור “הטכנופובים” שבינינו. עם זאת, IOS היא מערכת “סגורה” – על מנת להתאים לה הגדרות חדשות או להוריד פיצ’רים חדשים (מוזיקה למשל) יש צורך בהתקנת אפליקציות ייחודיות של חברת אפל.

לעומתה, מערכת אנדרואיד תהיה פחות נגישה, לפחות במבט ראשון של משתמש מתחיל. עם זאת, בניגוד ל- IOS מדובר במערכת “גמישה” – ניתן להתאים אליה שלל הגדרות בקלות (העברת קבצי וידאו ומוזיקה, חנות אפליקציה רחבה יותר וכן הלאה.

מחיר

כמובן שבראש הרשימה נמצאים הסמארטפונים של אפל וסמסונג. המחירים של הדגמים החדשים עלולים להרקיע מעל 4,000 ₪. המחיר אמנם יקר, אך עבור משתמשים שמבקשים מכשיר איכותי, הם אכן שווים את ההוצאה הכספית. כמו כן, גם הדגמים הישנים והזולים יותר של סמסונג ואפל מספקים את הסחורה, ויוכלו לשרת אתכם נאמנה לאורך שנים.

מלבד שתי ענקיות הטכנולוגיה, קיימות חברות מובילות אחרות שמעמידות כבר שנים מגוון רחב של דגמים אמינים ומתקדמים במחירים משתנים. חברות כמו OnePlus, שיאומי ואחרות מציעות מבחר סמארטפונים במחירים אטרקטיביים במיוחד ביחס לאפל וסמסונג.

 

ביצועים וחומרה

ככל שהחומרה וגרסאות התוכנה של הסמארטפון יהיו מתקדמות יותר כך הביצועים שלו יהיו איכותיים יותר. הביצועים והחומרה של הסמארטפון תלויים במספר פרמטרים מרכזיים:

  • המעבד הוא “הלב הפועם” של כל סמארטפון. הוא מגדיר את מהירות העבודה של הסמארטפון ואת איכות הביצועים שלו. כיום, לחברות רבות יש סמארטפונים עם ליבות מרובות, כך שחלוקת העבודה והעומס על הטלפון החכם מתחלקת בין כמה “מוחות” במקביל. זוהי בהחלט האופציה המועדפת כאשר באים לבחור סמארטפון חדש.
  • זיכרון RAM – ככל שהזיכרון גדול יותר, כך הסמארטפון יעבוד מהר יותר גם כאשר עובדות המון אפליקציות במקביל, וכמובן שניתן יהיה להתקין עליו יותר אפליקציות ללא בעיות זיכרון. מומלץ שלא לבחור סמארטפון עם נפח של פחות מ- 4GB.
  • מאיץ גרפי – הוא חלק מרכיבי התוכנה, שאחראי על התמיכה וההפעלה של אפליקציות ומשחקים שמותקנים על הסמארטפון. עבור אלו שמתכוונים להשתמש במכשיר כדי לשחק במשחקים עם גרפיקה מתקדמת או לצפות בסרטונים באיכות גבוהה, מומלץ לבחור במאיץ גרפי מתקדם.

עמידות ואמינות

על מנת שתוכלו לשמור על הטלפון החכם שלכם לאורך זמן, מומלץ לבחור סמארטפון עם נתונים איכותיים. אלו הם שניים מהפרמטרים העיקריים שמצביעים על מידת האמינות ואיכות החומרים של הסמארטפון:

  • מסגרת קשיחה עשויה חומרים עמידים נגד נפילות וחבטות. כיום, קיימים גם סמארטפונים שמיוצרים יחד עם מעטפת זכוכית המגנה על המסך.
  • רמת אטימות – מומלץ לרכוש סמארטפון עם רמות אטימות גבוהות ככל שניתן. רמות אטימות גבוהות מעניקות לסמארטפון עמידות נגד רטיבות, לחות, קורוזיה, אבק ולכלוכים אחרים.
    כיום, סמארטפונים רבים הם בעלי אטימות מלאה למים, וניתן להשתמש בהם אפילו בשהות בתוך מים.

מלבד הפרמטרים שהזכרנו כאן, מומלץ לבדוק גם את איכות ועוצמת הסוללה של הסמארטפון, גודל המסך ומשקל הטלפון (נוחות השימוש), אם קיים ממשק מובנה בעברית, וכמובן את ההתאמה לרשת הסלולרית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button