איך ממזערים את הסיכון לוירוס בנייד?

בעידן המודרני שלנו, ובמיוחד בישראל, נושא מתקפות הסייבר הפך להתמודדות כמעט יום-יומית אל מול מדינות עוינות, כמו איראן. אחת ממתקפות הסייבר המוכרות ביותר היא המתקפה על טלפונים ניידים. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך גם האיום עצמו מתקדם ומתעצם והמכשירים הניידים שלנו הופכים למטרה פוטנציאלית עבור התוקפים. האתגר המרכזי בהתמודדות עם וירוס בטלפון הוא שבעצם הוירוס עובר דרך האפליקציות שאנחנו משתמשים בהם ביומיום: יישומים, הודעות טקסט, הודעות וואטסאפ, מספרי טלפון, והמיקום.

רוב המידע שלנו, אם לא כולו, כולל מידע בנוגע לחשבונות בנק, כרטיסי אשראי, ומספרי טלפון פרטיים נמצאים במכשירים הסלולריים שלנו.  כל פרט ומידע אישי יכול להפוך למטרה עבור התוקפים שמתכוונים לפגוע בפרטיות ולגרום לנו לנזק כלכלי או נפשי. אחת ההשפעות הרגישות של מתקפת סייבר על טלפון היא דרך הפגיעה בפרטיות ובמידע האישי שלנו.

התוקפים יכולים לחסום את הגישה לאפליקציות, ולגרום לנזק אישי כתוצאה מאובדן פרטיות או נזק כלכלי כתוצאה מביצוע פעולות עסקיות או חסימת הגישה אל המידע הזה. על מנת להתמודד עם אתגר מתקפות הסייבר על הסמארטפונים, חשוב להשקיע בכלים ובטכנולוגיות איכותיות.

הנה כמה פעולות פשוטות שתוכלו לעשות כבר היום כדי למזער את הסיכון להתמודד עם וירוס:

  1. וודאו שמערכת ההפעלה של הסמארטפון וכל האפליקציות מתעדכנות באופן קבוע. עדכונים כוללים לעתים קרובות תיקוני אבטחה המגינים על המכשיר.
  2. השתמשו באפליקציית אנטי וירוס.
  3. הימנעו מהורדת אפליקציות מחנויות של צד שלישי או ממקורות לא רשמיים, אלא רק מחנויות האפליקציות הרשמיות כמו Google Play או App Store כדי למזער את הסיכון של הורדת אפליקציות זדוניות.
  4. בדקו את הרשאות האפליקציה לפני התקנת אפליקציה חדשה ותאפשרו רק הרשאות נחוצות והיזהרו מאפליקציות המבקשות גישה למידע רגיש שאינו קשור לפונקציונליות שלהן.
  5. הגדירו סיסמאות חזקות וייחודיות לסמארטפון שלכם והשתמשו בשיטות אימות ביומטריות כגון טביעת אצבע או זיהוי פנים.
  6. אפשרו תכונות כמו “מצא את האייפון שלי” (iOS) או “מצא את המכשיר שלי” (אנדרואיד) המאפשרות לאתר, לנעול או למחוק את המכשיר שלכם מרחוק למקרה שהוא יאבד או ייגנב.
  7. גיבוי נתונים קבוע מבטיח שגם אם הסמארטפון נפגע, ניתן יהיה לשחזר את הנתונים ללא אובדן משמעותי.
  8. הימנעו מהתחברות ל-Wi-Fi ציבורי עבור עסקאות רגישות והשתמשו ברשת פרטית וירטואלית (VPN) כדי להצפין את החיבור.
  9. אל תלחצו על קישורים שאתם לא מזהים! במיוחד במיילים או הודעות SMS ממקורות לא ידועים. ניסיונות פישינג משתמשים לעתים קרובות בשיטות אלה כדי להערים על משתמשים להוריד תוכנות זדוניות או לספק מידע רגיש.

 

יש לכם שאלות נוספות על וירוסים בניידים?

אנחנו כאן לשירותכם 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button