מתי כדאי להשקיע בתיקון הסמארטפון ומתי משתלם יותר לקנות חדש?

מסך שבור לסמארטפון

לנסות לתקן את מכשיר הטלפון במעבדת תיקון סלולרי או להתחיל במסע החיפושים אחר הסמארטפון החדש שלנו? זוהי, ככל הנראה, אחת מהשאלות הנפוצות ביותר שמטרידה רבים מאיתנו.
על מנת לענות עליה, חשוב תחילה לעשות סדר בכל הנוגע לסוגי התיקונים הנפוצים, עלויות התיקון, והתקלות השונות שמרמזות לנו על סיום החיים של הסמארטפון הישן שלנו.

כיצד נדע האם הגיע הזמן להחליף את הסמארטפון הישן שלנו? באילו מקרים מומלץ דווקא לגשת למעבדת תיקון סלולרי? ומהן התקלות הנפוצות שלא משתלם לתקן? כל המידע במדריך שלפניכם.

תיקון סמארטפונים

הטכנולוגיות המתקדמות עליהם מבוססים הסמארטפונים שלנו הולכות ומשתכללות כל הזמן. עם זאת, כמו בדורות הקודמים של הטלפונים החכמים, הם אינם חסינים נגד תקלות או בלאי טבעי. מסך שבור, ירידה בתפוקת הסוללה, תקלת טעינה או נזק לאחד מהרכיבים החשמליים, הם רק חלק מהתקלות הנפוצות איתן מתמודדות מדי יום מעבדות לתיקון סלולרי.

כדי להבין האם כדאי לתקן את הסמארטפון או להשקיע ברכישה של אחד חדש, יש לאמוד את מידת הנזק שנגרם לטלפון ולהתייחס לנתונים נוספים שקשורים בעלות התיקון שלו – הדגם של הסמארטפון, חלקים חילוף מקוריים או מזויפים, אופציה לתיקון ביתי ללא עלות ועוד אחרים.

בסיכומו של דבר, קיימות מספר תקלות נפוצות שחשוב להכיר – על חלקן ניתן להתגבר בקלות יחסית על ידי תיקון עצמי או פנייה למעבדת תיקון סלולרי, ואילו במקרים חמורים יותר אכן תידרש קנייה של סמארטפון חדש.

תקלות נפוצות ודרכי טיפול

שני הסמארטפונים הנפוצים ביותר לשימוש כיום הם דגמי ה- iPhone מבית אפל ודגמי Galaxy מבית Samsung. לכל אחד מהדגמים מאפיינים שונים, תקלות נפוצות אחרות ועלויות תיקון שונות. לפניכם כמה מן התקלות השכיחות בדגמי Galaxy ו- iPhone:

החלפת מסך

התופעה הזו מוכרת כמעט לכולנו – הטלפון נחבל, נפל מהכיס או התנפץ על הרצפה. הנזק שנגרם למסך לא מותיר לנו ברירה אלא לטפל בנזק. בדגמי iPhone קל יהיה לתקן את הנזק, מאחר וניתן לפרק אותם בקלות יחסית לדגמי Galaxy. במידה ונבחר להחליף למסך שאינו מקורי, בהחלט מומלץ שלא להשקיע בסמארטפון חדש, ודווקא כן לגשת למעבדת התיקונים הקרובה – העלות של ההחלפה אינה יקרה.

לעומת זאת, בדגמי Galaxy המעטפת של המכשיר מחוברת באמצעות דבקים עמידים, ותהליך הפירוק וההרכבה של הסמארטפון עלול להיות מסובך הרבה יותר ולעלות בהתאם.
תוסיפו לכך העובי הדק של המכשירים המתקדמים ואת עלות ההחלפה של המסך השבור באחד חדש, ובמקרים רבים מדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת, כך שבהחלט כדאי לשקול החלפה של המכשיר.
כך למשל, דגם S6 Edge קשה מאוד לפירוק, לצד הטכנולוגיה בו מיוצר המסך המעוקל שלו, שמייקרת גם היא את החלפת המסך השבור.

בכל מקרה, במידה ומדובר בסמארטפון ישן שגם ככה אינו מתפקד בצורה טובה, כדאי לשקול את החלפתו בדגם חדש יותר ולחסוך מאמץ מיותר והתרוצצויות בין מעבדות תיקון סלולרי.

סוללה חלשה

בין אם מדובר בבלאי טבעי של סמארטפון ישן, או בתקלה באחד מהרכיבים החשמליים שפגע בתפוקת הסוללה, זוהי תקלה שמחייבת תיקון או החלפה של הטלפון.

בדגמים המודולריים (G5 של LG למשל) ניתן להחליף את הסוללה בקלות ובאופן עצמאי. את הסוללה המקורית ניתן להזמין באינטרנט או מהספק הרשמי, ולחסוך עלויות תיקון מיותרות.

עם זאת, בדגמים מתקדמים יותר של iPhone או דגמי Galaxy החלפת הסוללה חייבת להתבצע במעבדת תיקון סלולרי. במידה ומדובר בסמארטפון חדש יחסית שמתפקד בצורה טובה, מומלץ להחליף את הסוללה הפגומה בסוללה מקורית חדשה.

במקרים בהם הסמארטפון “מגמגמם” וביצועיו הכלליים כבר אינם טובים, כדאי לשקול את החלפת המכשיר, בעיקר בגלל שמחיר הסוללה כבר נעשה משמעותי לעומת השווי האמיתי של המכשיר שבידיכם.

חדירת מים

הסמארטפונים נמצאים צמוד אלינו לאורך כל היום, והם חשופים גם לנזקי מים.
בדגמים שאינם חסינים נגד מים, אין תחליף לתיקון הסמארטפון במעבדת תיקון סלולרי. קיימות מספר שיטות למזעור נזקים באופן עצמי (ייבוש באמצעות גרגירי אורז, פן ועוד), אך בפועל רק מעבדת תיקונים מקצועית תוכל לתת את המענה הנדרש ולתקן את הנזק שנגרם מחדירת המים.

רק לאחר אבחון במעבדה נוכל לאמוד באמת את הנזק שנגרם לרכיבים החשמליים ולסוללה, ולהבין האם כדאי להשקיע בתיקון או לקנות טלפון חדש.

נזק ללוח החשמל

נזק לרכיבים החשמליים עלולים להיגרם, בין היתר, עקב שימוש במטענים שאינם מקוריים או תיקון במעבדת סלולר שאינה משתמשת בחלפים מקוריים.

במקרים רבים, הנזק שנגרם לרכיבים החשמליים בסמארטפון מחייב רכישה של מכשיר חדש, שכן עלות התיקון אינה משתלמת.

לסיכום

בדגמים הקלאסיים של אפל וסמסונג עלות התיקון של המסך או החלפת הסוללה עשויות לנוע בטווח שבין 200 – 400.
בדגמים חדשים יותר, עלות התיקון תהיה יקרה באופן משמעותי ויכולה להגיע גם לסכומים של 800 ₪.

מלבד התקלות שהזכרנו, חשוב לציין גם תיקונים שנובעים מקורוזיה (בדרך כלל עקב חדירת מים או לחות לסמארטפון), תיקון כפתורי ווליום, החלפת שקע טעינה ועוד אחרים.

התיקונים הללו ברוב המקרים יתבצעו בקלות בכל מעבדת תיקון סלולרי מורשית, ולכן לא יחייבו החלפה של הטלפון כולו.

לסיכום, בכל פנייה למעבדת תיקונים וודאו כי החלפים שאתם רוכשים מקוריים, אחרת אתם עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לטלפון שלכם. מלבד זאת, בדקו אם תיקון התקלה ניתן במסגרת האחריות של המכשיר שלכם – פעולה פשוטה שיכולה לחסוך לכם כסף רב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button